מה באמת ההבדלים בין ביטוח בריאות פרטי לביטוח משלים של קופ”ח?

הנתונים שפורסמו ע”י הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מגלים כי קרוב לחצי מהציבור הישראלי מחזיק בביטוח רפואי פרטי בנוסף או במקום לביטוח המשלים של קופות החולים. סקר שפורסם בשנת 2017 וכלל נתוני ביטוחי בריאות העלה נתונים מפתיעים: קרוב ל52% מאזרחי המדינה מעל גיל 20 מחזיקים בביטוח רפואי פרטי, וכ46% מאזרחי המדינה מחזיקים גם בביטוח משלים של קופ”ח וגם בביטוח פרטי בו זמנית.

מהם באמת ההבדלים בין ביטוח רפואי פרטי ובין ביטוח משלים של קופות החולים? והאם צריך גם וגם?

ביטוח רפואי בישראל

חוק ביטוח בריאות ממלכתי שנחקק בשנת 1994 מאפשר לכל תושב במדינת ישראל לקבל שירותי בריאות ממלכתיים באמצעות אחת מקופות החולים וקובע כי כל התושבים זכאים לשירותי בריאות. לפי החוק, המדינה הנה האחראית למימון סל שירותי הבריאות, וקופות החולים הן האחראיות כלפי החברים בקופה למתן מלוא שירותי הבריאות. עוד קובע החוק כי שירותי הבריאות הכלולים בסל יינתנו בישראל לפי שיקול דעת רפואי, באיכות סבירה ופרק זמן סביר ואף במרחק סביר ממגורי המבוטח.

בנוסף לסל הבריאות עם כיסוי אחיד שמציעה המדינה לכלל תושביה, מציעות קופות החולים גם כיסוי לשירותי בריאות נוספים (שב”ן) שאינם נכללים בסל הבריאות.

מדוע אם כן רבים מעדיפים לבחור באפשרות נוספת של פוליסות ביטוח פרטיות ע”י חברות הביטוח (בנוסף או במקום השב”ן)?

יתכן כי אחת הסיבות לכך קשורה לעובדה ששירותי הבריאות בקופות החולים אמנם מקיפים אך אינם מותאמים אישית למבוטח, ולרוב אינם כוללים את כל הטיפולים והתרופות שהוא זקוק או עשוי להזדקק בעתיד. יתרה מזאת, על אף שהחוק קובע כי שירותי הבריאות הכלולים בסל יינתנו באיכות, במרחק ובתוך פרק זמן סביר – בפועל, לצערנו, זה לא תמיד קורה.

ניתן להתחיל בדיקת כדאיות לביטוח בריאות על ידי בחירת האפשרות המתאימה:

יש לי ביטוח פרטי

יש לי ביטוח של קופ”ח

יש לי גם וגם

אין לי ביטוח

 

ההבדלים בין ביטוח בריאות פרטי לביטוח של קופ”ח

ביטוח בריאות פרטי המוצע על ידי חברות הביטוח מאפשר למבוטח להיות מכוסה במגוון רחב, מותאם אישית של טיפולים רפואיים מעבר לכיסויים בביטוח של המדינה או בביטוחים המשלימים של קופות החולים.

בהקשר זה חשוב לציין כי בשנת 2016 נכנסה לתוקפה רפורמת ביטוחי הבריאות של משרד האוצר ובמסגרתה יכול המבוטח לרכוש כיסויים שונים על פי בחירתו ומבלי שייאלץ לרכוש חבילה שלמה של כיסויים שאינם דרושים לו. והתשלום בהתאם- משלמים רק על מה שרוכשים.

טווח הכיסויים האפשריים בביטוח בריאות פרטי משתנה מחברה לחברה ומתכנית לתכנית וכולל קשת רחבה של נושאים בהתאם ליכולת הכלכלית ולצרכים האינדיבידואלים של הלקוח. ביטוחים אלו כוללים בין היתר תרופות שאינן בסל התרופות, ניתוחים פרטיים בישראל, ניתוחים פרטיים בחו”ל, השתלות בארץ ובחו”ל וטיפולים מיוחדים בחו”ל. בביטוחים המורחבים ניתן לקבל גם ייעוץ, אבחון פרטי מהיר, רופא מלווה אישי, כיסוי לבדיקות גנטיות ולניתוחים קוסמטיים ואף לרפואה משלימה.

ניתן להתחיל בדיקה לבחירת ביטוח בריאות פרטי מותאם במיוחד עבורך ע”י בחירת קבוצת גילך:

20 ומטה

30-50

50+

 

אם נשווה לביטוחים המשלימים של קופות החולים נמצא כי בביטוח הפרטי מובטחים זמני המתנה קצרים יותר לרופאים וטיפולים, תרופות מיוחדות ובדיקות הבחנתיות שאינן כלולות בסל הבריאות, כיסוי לניתוחים פרטיים בארץ ובחו”ל, טיפולים מחליפי ניתוח ועוד מגוון שירותים בהתאם לפוליסה הנבחרת.

בנוסף, מרבית השירותים הניתנים על ידי הביטוחים המשלימים של קופות החולים כרוכים בתשלום של השתתפות עצמית, בעוד שביטוחי בריאות פרטיים רבים מציעים כיסוי מהשקל הראשון.

איך מחליטים מה עדיף ?

סקירת ההבדלים בין ביטוח רפואי פרטי לבין ביטוח משלים ע”י קופות החולים בהחלט עשויה לשפוך אור ולהסביר את הנתונים שפורסמו ע”י הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לפיהם כמחצית מאזרחי המדינה מחזיקים בביטוח רפואי פרטי בנוסף או במקום ביטוח משלים של קופות החולים.

בין אם ברשותכם ביטוח רפואי פרטי, ביטוח של קופ”ח או שניהם יחד, מומלץ לעצור ולבחון לעומק על מה אתם משלמים ולא פחות חשוב- מהם הכיסויים העומדים לרשותכם בעת הצורך, והאם בחלוף הזמן נוצר צורך בשדרוג הפוליסה והתאמה אישית לצרכים המשתנים שלכם. חשוב לבדוק גם את האפשרות לביטול כפל ביטוחים שאין לכם צורך בהם.

כך או אחרת, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע מנוסה בתחום הביטוח שיוכל ללוות אתכם בתהליך.

קשה לבחור מה עדיף?

לקבלת סיוע וחוות דעת מקצועית בתחום הביטוח לחץ כאן  

תוכן עניינים

כדאי לקרוא גם

ליצור אתכם קשר בנושא מה באמת ההבדלים בין ביטוח בריאות פרטי לביטוח משלים של קופ”ח??

כתבות מומלצות

איתור קופות גמל

איתור קופות גמל- דברים שחשוב שתדעו

איתור קופות גמל- דברים שחשוב שתדעו: אחרי שמשתחררים מהצבא ומתחילים לעבוד הרבה צעירים עוברים עבודות רבות עד שהם מוצאים מקום קבוע ובכל מקום עבוד מפרישים

השוואת קרנות פנסיה

השוואת קרנות פנסיה

השוואת קרנות פנסיה: כל אחד ואחת מאיתנו צריכים קרן פנסיה. בין אם אנחנו עובדים שכירים שהעבודה שלנו מפקידה עבורנו כספים לקרן כזו או אחרת ובין

ליצור אתכם קשר בנושא מה באמת ההבדלים בין ביטוח בריאות פרטי לביטוח משלים של קופ”ח??

Skip to content