הרפורמה בביטוח הבריאות:
בעשורים האחרונים חלה תפנית בכל מה שקשור בצרכנות וכל התחומים ללא הבדל הבינו שמי שצריך להיות במרכז אלו הצרכנים עצמם. כך גם בתחום הבריאות. אם עד כה חברות הביטוח השונות יכלו להציע ביטוחי בריאות למבוטחים ולמכור להם פוליסות יקרות יותר, הרי שהיום המבוטחים הם במרכז והרפורמה בביטוח הבריאות דאגה לזאת על ידי כך שהיא הפכה את כל מוצרי הביטוח שישנם בשוק לפשוטים וברורים וניתן להשוות ביניהם בקלות. כך התחרות בין חברות הביטוח גדלה והמבוטח נשאר תמיד במרכז ומוגן.
מה השתנה במסגרת הרפורמה בביטוח הבריאות?
מאז כניסתה של הרפורמה בביטוח הבריאות לתוקף, כל חברת ביטוח אשר פונים אליה או שפונה אליכם חייבת קודם כל להציע לכם את האפשרות לעבור לפוליסת הביטוח מהסוג החדש. במידה והפוליסה החדשה דומה לפוליסה הקיימת, אם קיימת, המעבר הזה בין הפוליסות יתבצע ללא בדיקה ובחינה מחודשת של המצב הרפואי שלכם. אין חובה לעבור פוליסה אבל יש חובה לעדכן אתכם עליה ולאפשר לכם להחליט.
הפוליסה החדשה שנקראת הפוליסה האחידה והפוליסה התקנית היא פוליסה שמתבססת בצורה המיטבית והאופטימלית על הפוליסות שקיימות בשוק וכוללת את כל הכיסויים החיוניים: ביטוח ניתוחים ביטוח לטיפולים חילופיים והתייעצות עם מומחים
מהרגע שתנאי הפוליסה הינם זהים בכל הפוליסות המוצעות על ידי כל חברות הביטוח נשאר לחברות הביטוח להשקיע מאמצים וגם להתחרות על כל לקוח פוטנציאלי, מבחינת שירות לקוחות וגם מבחינת מחיר. מכיוון שקל להשוות את הפוליסות ומכיוון שחובה להציע אותן- המחיר של פוליסות הביטוח הפרטיות ירד. לכן כאשר אתם באים להשוות בין חברות הביטוח תוכלו להתרכז בהשוואת המחירים וגם בהשוואה של השירות שקיבלתם בידיעה בטוחה שכל שאר התנאים של הפוליסה הם זהים לפי הרפורמה.
אחת הבעיות הגדולות בשוק הביטוח הבריאות הפרטי היתה שכאשר מבוטח החליט לבטח את עצמו בפוליסת ביטוח נקבעו עבורו דמי ביטוח שאותם ישלם לאורך כל תקופת הביטוח- לטווח ארוך במיוחד כאשר לרוב מדובר לכל תקופת החיים שעוד נותרה למבוטח לחיות. הבעיה מתבטאת בכך ששוק הבריאות הוא שוק משתנה ודינמי ביותר. עלויות הטיפולים בעתיד תהיינה שונות ואין לדעת לאן תתקדם הרפואה ולאן תיקח אותנו הטכנולוגיה. חברות הביטוח לא יכולה לא לחזות מה יקרה ולא להתעדכן בהתאם כך שקביעת דמי ביטוח ותנאים קבועים לטווח ארוך פוגעת בעצם במבוטח. הרפורמה בביטוח הבריאות באה לשנות גם את התנאים האלה ובאופן כללי הציבה בפני חברות הביטוח המציעות ביטוחי בריאות וביטוחי חיים פרטיים דרישות להיות יותר ברורים ושקופים עם המבוטחים הקיימים ועם המבוטחים הפוטנציאליים ותמיד לשים אותם במרכז.