בדיקת כפל ביטוחים

במרוצת הזמן, לפי הצורך ובהתאם לנסיבות משתנות, אנו גם מחליטים לבצע שינויים בתכניות הביטוחיות שלנו, מחליפים בין פוליסות, מבצעים שינויים ומעברים בין חברות ביטוח, מוסיפים או מרחיבים את הפוליסה הקיימת.

אם נודה על האמת, הרי שגם המסודרים והקפדנים ביותר, עלולים למצוא עצמם מאבדים מעט את דרכם בין בליל הביטוחים והפוליסות. התרחיש הנפוץ ביותר הוא בעת מעבר בין מקומות עבודה, כאשר מעסיק מסוים מציע הפרשות לפוליסה המוצעת מטעם חברת ביטוח א’, בעוד המעסיק החדש מפריש לפוליסה המתקיימת בחברת ביטוח ב’. בחלק מן המקרים, העדכון בתכנית הקיימת איננו מתבצע כשורה או למעשה איננו מתבצע כלל.

בדיקת כפל ביטוח

כפל ביטוחי הוא מצב נפוץ, ועל-כן ההמלצה היא לבחון אחת לתקופה, באם מתקיים מצב ובו אנו משלמים פעמיים על תכנית המספקת לנו מענה זהה, או אם להיות מדויקים יותר – דומה במרביתו (תמיד נמליץ לקרוא את האותיות הקטנות).

בתרחיש ובו לאדם מבוטח ישנם מספר כיסויים ביטוחיים העונים על אותו הצורך, הרי שמדובר בכפל ביטוח.

רבים מודעים להיתכנות של תרחיש זה, אך אינם ממהרים לבדוק זאת. הסיבה העיקרית לכך נעוצה ברתיעה המסוימת שקיימת מפני עולמות הפיננסים, הבנקים וכל שכן הביטוחים. מונחים מבלבלים, ריבוי בירוקרטיה ותחושת חוסר אונים אל מול שצף המידע.

בדיוק לשם כך, ייסד משרד האוצר את מנוע החיפוש ‘הר הביטוח’ שמטרתו לבצע חיפוש מהיר וקל, ועל כך נדריך אתכם במאמר הבא.

בכפל ביטוחים – אין כפל מבצעים

אמנם מדובר בהוצאה שכמעט ואיננה מורגשת. אך ראשית כל, כל כסף ולו שקל אחד הנחסך, הוא הון שיכול לשמש אותנו למגוון צרכים בסיסיים ועד למותרות.

שנית, תשלום עבור שני כיסויים ביטוחיים זהים, גם אם משתי חברות שונות, איננו מקנה למבוטח את האפשרות להגיש שתי תביעות לקבלת פיצויים. במקרה ובו חברת הביטוח תאשר את התביעה, הרי שהתשלום יתקבל אך ורק מחברה זו.

פרט זה הינו חשוב וזאת לאור העובדה כי ישנם לא מעטים הבוחרים ביודעין לבטח עצמם בשתי פוליסות, וזאת כדי לחוש מוגנים יותר באם ויעלה הצורך להשתמש בכיסוי הביטוחי.

כיצד עורכים בדיקת כפל ביטוחים?

מומלץ לערוך בדיקת כפל ביטוח בכל פוליסה, גם אם מדובר בפוליסה שאיננה נחשבת לנפוצה. עם זאת, ישנן מספר פוליסות ביטוח בהן השכיחות לכפילות היא גבוהה יותר דוגמת ביטוחי בריאות.

את הבדיקה ניתן לערוך באמצעות מספר צעדים:

התייעצות עם סוכן הביטוח

נדגיש כי לצד הבדיקה אל מול גורם אנושי, הרי שניתן לבצע את הבדיקה באופן מקוון ועצמאי.

עם זאת, ישנם רבים הנרתעים מן המהלך, ומבקשים לדון על כך עם איש שירות. דעו כי זהו חלק בלתי נפרד מן השירות, ועל סוכן הביטוח שלכם לסייע וליידע אתכם בכל הנוגע לסטטוס הביטוחי שלכם, לרבות פוליסות ביטוחיות כפולות.

לא בהכרח שסוכן הביטוח שלכם ייזום ויבחן אם ישנה כפילות, ולכן פנייה יזומה מטעמכם היא בגדר הכרח.

בדיקה באמצעות הר הביטוח

הר הביטוח הוקם בשיתוף עם משרד האוצר, וזאת מתוך מטרה לאגד תחת קורת גג אחת את כל הדאטה הביטוחית הקיימת לכל אזרח ואזרחית בישראל.

דרך מנוע החיפוש של אתר הר הביטוח, תוכלו למצוא תוך מספר צעדים מונחים, מיהי החברה המבטחת, מהו התשלום החודשי עבור כל אחת מפוליסות הביטוח, ופירוט מלא אודות התיק הביטוחי.

עריכת בדיקה עצמאית

למרבה הצער, הר הביטוח הוליד גם תופעה שלילית ובה חברות צד ג’ שונות, פונות למבוטחים ומבקשות להעניק שירות שלמעשה מבוסס על ממשק חינמי הפתוח בפני הציבור הרחב.

ראשית, אל לנו לתת מידע לגורמים זרים, ושנית, הקלות והפשטות של הר הביטוח יכולה לסייע לנו לא רק באיור כפל ביטוחים, אלא גם לבחון באם הפוליסות הקיימות אינן עונות במדויק על צורכינו או אם ישנם ביטוחים חסרים, אז כדאי שנפנה לסוכן הביטוח.

כיצד משתמשים בהר הביטוח?

בדיקת כפל ביטוח בהר הביטוח של משרד האוצר, מצריכה הליך רישום קצר ואימות בהודעת SMS.

בכניסה ללינק הבא, תוכלו להיכנס אל ממשק הר הביטוח.

אם לא נרשמתם קודם לכן, עליכם להקליק על המקש השמאלי ‘הרשמה’, למלא את הפרטים, ולאחר מכן ייפתח לכם שם משתמש וסיסמה למען השימוש בממשק וקבלת כלל המידע:

הר הביטוח

בהצלחה!

בדיקת כפל ביטוחים

תוכן עניינים

כדאי לקרוא גם

ליצור אתכם קשר בנושא בדיקת כפל ביטוחים?

כתבות מומלצות

בדיקת כפל ביטוחים

בדיקת כפל ביטוחים

במרוצת הזמן, לפי הצורך ובהתאם לנסיבות משתנות, אנו גם מחליטים לבצע שינויים בתכניות הביטוחיות שלנו, מחליפים בין פוליסות, מבצעים שינויים ומעברים בין חברות ביטוח, מוסיפים

אתר לבדיקת כספים אבודים

אתר לבדיקת כספים אבודים

בחיפושכם אחר אתרים שונים לבדיקת ובחינת כספים אבודים, תוכלו למצוא שפע של חברות המציעות את שירותיהן. אך האם ידעתם כי באפשרותכם לבצע את הבדיקה באופן

מהו הר הכסף של משרד האוצר?

מהו הר הכסף של משרד האוצר?

הר הכסף שמו של מיזם שנוסד על-ידי משרד האוצר יחד עם בנק ישראל, ומטרתו לסייע לכל אזרחי ישראל לאתר אם ישנם אי אלו כספים אבודים

ליצור אתכם קשר בנושא בדיקת כפל ביטוחים?

Skip to content